Proč začít běhat a proč je běh pro nás prospěšný

Běh je velmi oblíbená a populární sportovní činnost. Má skvělé účinky na naše tělo. Je pro nás prospěšný po zdravotní a fyzické stránce. Proč tedy začít běhat? Co nám běh přináší dobrého?

Nejdostupnější forma cvičení a pohybu

Běh je od pradávna, spolu s chůzí, pro člověka přirozený pohyb. Běh není náročný na vybavení. A není náročný ani na místo. Běhat můžeme skoro v každou dobu a na každém místě, ať jsme doma, na dovolené, nebo na pracovní cestě.

Nízká náročnost na vybavení dělá z běhu ideální tip pro začátek sportování. V podstatě pro začátek potřebujeme jen dobré běžecké boty. Funkční triko, lepší kraťasy nebo elasťáky si můžeme pořídit postupně. Pokud běhání myslíme vážně, je vhodné si také zakoupit měřič tepové frekvence. A ty jsou zase ve velkém cenovém rozpětí, a cena začíná na několika stovkách.

Výkonnější srdce a zlepšení kardiovaskulární zdatnosti

Pravidelné, ano pravidelné běhání, pomáhá zvětšit a zmohutnět srdeční sval. Ten nejdůležitější sval v těle. A tím se následně zlepšuje proudění krve v celém těle.

Aerobní činnost a tou běh je, upravuje hladinu cholesterolu v krvi. Méně cholesterolu znamená snížení kardiovaskulárních potíží.

Pravidelný trénink dále pomáhá zvýšit počet červených krvinek, následně se zlepšuje přenos kyslíku a vylepšuje funkce plic.

Efektivnější a výkonnější svaly

A jak uvidíme dále vše na sebe krásně navazuje. Pravidelný trénink nám pomáhá zlepšit srdeční sval, podobně pomáhá i dalším svalům v těle. Protože díky pravidelnému tréninku můžeme postupně zvyšovat zátěž. Svaly tak budou více pracovat a tělo bude více spalovat nepotřebný tuk.

Správný běžecký styl pomáhá navíc zefektivnit fungování svalů a celkovou koordinaci pohybu svalů. Svaly jsou odolnější proti zranění.

Větší výdrž, vytrvalost a výkonnost

Pravidelný běh zvyšuje schopnost odbourávat kyselinu mléčnou. Zvyšuje se laktatický práh.

Kyselina mléčná ve svalech způsobuje při a po sportování „pálení“. A tím snižuje náš výkon.

Běh jako přirozená cesta k hubnutí

Pravidelný běh celkově vylepšuje metabolismus a jak jsem uvedl dříve, posiluje srdce a svaly, zlepšuje činnost plic. Tím vším výrazně upravujeme tukový metabolismus a přirozeně a úspěšně bojujeme s váhou.

Běh je přirozený pohyb. Jak jsem několikrát uvedl, tak pravidelný běh nám velmi prospívá. Stanovte si svůj cíl a vyběhnete.

foto: Aaron

Líbil se vám tento článek? Díky za sdílení.Share on FacebookEmail this to someoneShare on Google+Tweet about this on Twitter